10/10/2005 - Discovery Channel - odpovedá Bruce Dickinson
Čo je viac vzrušujúcejšie: letieť vo výške 30 000 stôp, alebo spievať pred 30 000 divákmi?
Môžem sa dostať na 42 000 stôp v 757, takže ak sa chcem dostať na stupeň Iron Maiden musím ísť na 300 000 stôp, čo je rovnaké ako publikum na festivale Rock in Rio. To by bolo veľmi vzrušujúce, ale momentálne nepravdepodobné.
Staval si si v detstve modely lietadiel a sníval o tom, že raz budeš lietať v skutočných?
Mám flotilu zloženú z Heinkela 111, Focke wulfa 190, Hurricanes, thunderbolts, Lancasters a zo Sunderlandu, to nemusím ešte spomínať plastový Zeppelin (nie ten Led).
Myslíš si, že by si bol letcom ak by si sa nedostal k muzike?
Trvalo mi hrozne dlho pokiaľ som našiel odvahu pustiť sa do letectva, prevažne preto že som si myslel, že sa nevysporiadam s akademickými skúškami (bol som v škole beznádejný v matematike a fyzike). Po mojom prvom lete som sa rozhodol, že urobím všetko preto, aby sa mi to podarilo.
Ako dlho Ti trvalo získať licenciu komerčného pilota?
Strávil som rok robením akademických skúšok a potom leteckých skúšok. Už vtedy som mal dávno súkromnú licenciu a mal primerané množstvo skúseností. Ak už raz máte komerčnú licenciu a hodnotenie “Instrument Rating”, nachádzate sa v pozícii skúšať a otravovať ľudí lietať v ich lietadlách. Ďalšou prekážkou je si nájsť zamestnanie a prejsť pozemnými a leteckými skúškami v lietaní lietadlami typu Jet – bolo to veľmi náročné.
Stáva sa Ti, že sa Ti snažia dostať do kabíny fanúšikovia Iron Maiden ak zistia, že pilotuješ lietadlo?
Skoro všetci piloti, ktorých poznám ľutujú, že si viac nemôžeme do kabíny vodiť návštevníkov. Ak by sme mohli pozvať ľudí dopredu, urobili by sme to. Kde piloti zajtrajška získajú svoje prvé skúsenosti s lietaním? Tak veľa mladých deciek sa stalo pilotmi po tom, ako navštívili kabínu pilota. V istých spôsoboch sú televízne relácie ako “Flying Heavy Metal” jediným spôsobom, ako povedať ľuďom, aký je to skvelý džob.
Si očividne blázon do letectva a máš dobré vedomosti, stretol si sa však s niečím, čo Ťa ohromilo počas natáčania relácie “Flying Heavy Metal”?
Natočili sme približne 75 hodín materiálu pre tento seriál. Len pár fragmentov z toho bolo použitých a ja som strávil hodiny konverzovaním s jednými z najväčších konštruktérov v histórii letectva. Myslím si, že zásah politiky do práce konštruktérov lietadiel bol jedným z najtragickejších aspektov, ktoré som objavil.
Aký bol tvoj najstrašidelnejší moment a tiež najväčšia výzva počas nakrúcania seriálu?
Keď sme sa vzniesli s tankérom KC 135, plným leteckého paliva a nakoniec našli trup lietadla plný dymu a mysleli si, že sa jedná o požiar. Nakoniec sa zistilo, že lietadlo zachvátil oheň deň predtým nad Afrikou a toto boli zostatkové výpary, ktoré ešte kolovali v útrobách.
Šalel si okolo lietania s Boeingom 727, bolo to tvoje obľúbené lietadlo z tejto série?
Veľmi sa mi páčilo v 727, ale bol som tiež veľmi prekvapený Airbusom A320. Oba modely sú priekopníkmi letectva z rôznych oblastí, ale oba stroje som našiel veľmi súladné v ich dizajne.
Ak by si mal šancu, ktoré stroje by si veľmi rád skúsil pilotovať?
Concorde, Harrier, F 16, F 86, T 33, Meteor, Me 262, Mig 17 a 21, Spitfire, Hurricane a FW 190. Blenheim a Lancaster, B17, B25 a Constellation/DC 6. Ako toto znie začiatočníkom?
Bruce Dickinson
Iron Maiden Slovensko 2002 - 2015